HALAMAN BLOG RASMI
PERSATUAN ULAMA MALAYSIA

MAKLUMAN PENTING

Layari laman baru PUM di http://www.pum.org.my/. Kami menghargai komentar dan cadangan anda untuk penampilan yang lebih baik bagi laman web ini. KLIK

Home , , › SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK


Persatuan Ulama’ Malaysia (PUM) mengucapkan selamat menjalani ibadah di dalam bulan Ramadhan yang penuh barakah ini. Bulan yang datang setahun sekali yang di berikan kepada umat Nabi Muhamad SAW. Rebutlah peluang ini dengan meningkat amalan dan ibadah yang mana pahala yang diganjari berlipat kali ganda.

Dalam kita menjalani ibadah puasa, jangan kita leka dengan keseronokan berbuka puasa. Perhatikanlah setiap apa yang kita makan, dimana kita berbuka dan halal haramnya makanan kita yang kita masukkan dalam perut kita. Perhatikan apa yang kita beri anak dan isteri kita makan, adakah dari sumber yang halal. Begitu juga tempat kita berbuka. Fenomena berbuka di hotel-hotel dan juga pusat makanan adalah menjadi lumrah dibulan puasa ini. PUM menyeru kepada muslimin-muslimat sekalian pilihlah hotel-hotel dan pusat makanan yang telah disahkan halal oleh pihak JAKIM dari mengelakkan dari makanan yang diragui kehalalannya.

Sempurnakanlah ibadah puasa kita dengan sebaiknya dan elakkan perkara yang merosak dan mencacatkan puasa kita ini. Di bulan ramadhan ini juga perbanyakkanlah bersedekah dan berderma. Nilai ganjaran yang berganda dijanjikan oleh Allah SWT atas segala amalan kita. Ingatlah kita pada golongan yang tidak bernasib baik dan golongan miskin yang juga menjalani ibadah puasa ini. Tidak lupa ingatan kita pada rakyat Palestin dan kaum muslimin di negara lain yang sedang mengalami peperangan. Berdoalah kita untuk mereka agar mereka diberi bantuan dan kemenangan oleh Allah.

Akhir kata salam ramadhan dan mudah-mudahan ramadhan ini bukan yang terakhir buat kita.

Tags: , ,

0 comments to "SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK"

Leave a comment